Svaren från frågestunden !

Vart sover Novalie?
Novalie sover först i sin säng (spjälsäng) som ligger bredvid våran säng i vårat sovrum.
Men när hon vaknar på natten så lägger vi henne mellan oss.


Har Novalie ett eget rum?
Japp det har hon.
Just nu ligger min gamla säng därinne.
Men nu till hösten / vintern ska vi till IKEA och köpa en vanlig barnsäng till henne.
Och så småningom ska vi börja vänja henne vid att sova därinne själv.


Hur ska du gå ner i vikt? Har du någon metod?
Jag äter ett läkemedel som heter Reductil och det ska hjälpa mig på traven lite att gå ner och lägga om min kost.
Jag kommer att äta enligt LCHF - lågkolhydratskost. Alltså inge pasta, potatis, ris m.m.
Så vi får se hur det går.

Vad tycker du om serien "Unga mödrar"?
Kollar inte på det längre.
Men när jag gjorde det så var det ju intressant att se hur andra unga mammor är med sina barn och hur dom beter sig.
Sen att dom skämmer ut sig själva en hel del i programmet var ganska kul att kolla på också.

Kan du ge några bra tips på att gå ner i vikt?
Det kan jag tyvärr inte göra eftersom jag inte lyckats med allt jag testat med.
Men lyckas jag med Reductil så kan jag ju tipsa om det!


Har veckan varit bra hitills?:)
Absolut.
Mycket jobb men är ledig nu fram till tisdag nästa vecka.
Så allt är bara bra ; )
Tack som frågar.


Vad är det absolut tokigaste du gjort i ditt liv?
Oj vilken jobbig fråga...
Jag har gjort en massa tokigheter, men som man nu skrattar åt.
Kan inte välja nån hehe.


Har du gjort något olagligt i ditt liv? I så fall vad?
Ja jag har väl snattat när jag var yngre haha

Hur tror du att ditt liv ser ut om ca 5 år?
Hmm...
Då har jag och Patrik 2 barn och jag hoppas att vi har flyttat till ett hus eller radhus.
Och jag jobbar kvar på mitt roliga jobb =)



Vad väger du nu?
Jag måste bara berätta från början.
Jag är inne på andra dagen, imorgon blir det tredje dagen med Reductil plus att jag har lagt om min kost.
Och precis innan jag började med detta så vägde jag mig på morgonen och då vägde jag 73,8 kg om jag inte minns helt fel.
Och så vägde jag mig nu - 2 dagars senare, var lite nyfiken på om något hade hänt.
Så jag ställde mig på vågen nu idag på kvällen och då vägde jag 72,5 kg.
Så min vikt just nu är 72,5 kg.

vad är din målvikt?
Enligt mitt BMI ska jag väga 68 kg men min målvikt är nog 65.

Träna nåt?
Jag kommer inte att träna på nått gym eller så.
Utan dagliga promenader och lite situps och armhävningar hemma blir bra för mig hehe.
Sen springer jag ju en hel del runt på jobbet som en yr höna haha...
Och så är det en bit till jobbet från bussen.
Så där får jag också lite motion ; )


Hur var ditt liv innan du träffade Patrik?
Oj, haha det kommer jag knappt ihåg.
Nej men, ett typiskt singel liv med en massa fester och jobb.
Men är grymt glad att jag träffade Patrik och ännu mer glad är jag att vi har lyckats få en sån fin dotter.
Vi är en lycklig familj och jag älskar honom nå oerhört mycket ♥

 

Har du nâgon gâng bantat?
Jo jag har väl försökt.
Men jag är en gourme människa som älskar all slags mat.
Så jag har väl inte lyckats direkt haha.
Men nu jävlar har jag bestämt mig att lite ska försvinna =)



Finns det några andra unga mammor som du absolut inte tål ?
Varför isåfall och om du vem
?
Jag har inget emot andra unga mammor.
Visst kan man tycka och tänka en massa men inte pga att dom är unga mammor utan kanske mer hur dom är som person.
Så svaret blir nog NEJ på den frågan.


Så där nu var det klart...
Kul att det kom in lite frågar ; )


Kommentarer
Postat av: Ness

menm åh han inte fråga nått ju :(

2009-09-17 @ 22:10:35
URL: http://sness.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du vet att reductil enbart funkar i ca 6 mån har man tur upp till ett år, men ju längre tiden går dessto mindre verkan får medicinen.

2009-09-17 @ 22:40:16
Postat av: Lillis

Hmmm, singel å massa fester??? Så kommer inte jag ihåg det riktigt... Men mitt minne kan juh ha kroknat lite...

2009-09-17 @ 22:44:10
URL: http://ahlinarnas.blogg.se/
Postat av: simone

SV: Jag tror jag missade den ^^

2009-09-17 @ 22:51:54
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Sabi - Hoppet om att bli skådespelare

Nu är det tävling på min blogg, du har chansen att vinna 500 kr att shoppa för. Check it out!

2009-09-17 @ 22:52:31
URL: http://sabi.blogg.se/sabahudinsabani
Postat av: Linda - ndaiL

kul att läsa :D

2009-09-17 @ 22:53:59
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Ness

glömt bort vad jag skulle fråga :(

2009-09-17 @ 23:45:12
URL: http://sness.blogg.se/
Postat av: Ness

Hur är det med dig då :)?

2009-09-18 @ 00:04:46
URL: http://sness.blogg.se/
Postat av: Ness

jaha okej skönt :)

jo det är super, men ska lägga mig när som helst ska upp 05.45...

2009-09-18 @ 00:10:29
URL: http://sness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0