Vaccin = DONE!

Vilken jobbig dag det har varit.
Novalie skulle vaccineras idag mot svininfluensan.
Jag började jobba 8 imorse och slutade 15.
Och under hela dagen har jag gått och tänk,
jag har haft dom jobbigaste tankarna någonsin.

Klockan 13:30 var iaf Patrik, Pia och Novalie nere på BVC,
dom fick tydligen någon nummerlapp och sedan var det bara för dom att vänta!

Jag pratade med Patrik vid 14:30 tiden och då hade Novalie precis fått vaccinet.
Det hade gått jätte bra och Patrik fick välja om Novalie skulle få det i låret eller armen.
Och eftersom det är mer fett på låren och gör därför mindre ont,
så fick Novalie sprutan där.

Nu är det bara för oss att vänta och se att allt går som det ska.
Dos två kommer Novalie få om tidigast 3 veckor.

Jag pratade i telefon med min mamma nu när jag var på väg hem.
Då brast verkligen allting, all min oro släppte och jag grät.
Kände mig som ett litet barn som storgråter.
Det har ju som sagt vart riktigt jobbigt.
Alla "rykten" man har hört om vaccinet och influensan.
Det gör en tokig!
Jag pallar inte sånt...
För jag vet verkligen inte vad jag skulle göra om något hände min lilla prinsessa.
Någon som känner igen sig???
Och sen att jag alltid tänker det värsta gör ju inte saken bättre.

Men nu är det iaf gjort och går inte att ångra...
Och det känns skönt på ett sett!

Det var som min mamma sa att när man får barn så är man stänidgt orolig,
man är ju så rädd för att något ska hända.
Så jag sa till henne i gråtens stund att hon får inga mer barnbarn hehe.
Vet inte om jag skulle palla all oro en gång till.

(självklart blir det ett syskon till Novalie,
men inte när det är sånna här jävla influensor)





                                              
           ♥        

Den dagen du väljer att skaffa barn
är dagen då du väljer att ha ditt hjärta
springandes utanför kroppen

           ♥        


Kommentarer
Postat av: Cassandra, mamma till Josefin

Nej de är inget köptvång, abolut inte!

Mykidoo.se är hemsidan så kan du kolla lite själv! Men tycker absolut inte du ska tveka :) Kom igen nu så bokar vi ett party! :D

2009-11-18 @ 17:25:57
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0