Svarta naglar!

Har kollat på mitt älsklings program Desperate Housewifes.
Älskar verkligen det programmet.
Det är så grymt.

Sen fick jag för mig att måla mina naglar svarta.
Brist på annat liksom haha...

Imorgon är sista jobb dagen innan jag är ledig 5 dagar =)
Jobbar 12-22 imorgon.
Bara och bita ihop ; )

Lämnade även in min ansökan om mammaledighet idag till min chef.
Och det vart beviljat.
Så nu kommer jag att vara hemma februari och mars till och börja med!
Under den tiden ska jag njuta av tiden tillsammans med Novalie.
För sedan börjar hon på dagis!
Vi har ansökt om dagisplats from 1 mars,
men intagningen och inskolningen är i mitten av april
om nu inte någon skulle "hoppa av" sin plats.
För då får Novalie börja tidigare.

Novalie börjar bli riktigt stor nu tycker jag.
Hon går perfekt och pratar jätte mycket,
det har inte blivit nå meningar ännu men en massa ord =)
Hon är så duktig min prinsessa.

Funderar på om man skulle börja vänja henne att sova i sitt rum snart
och i hennes nya säng.
Eftersom hon klarar av att klättra upp och ner för den...
Men jag är osäker, hade jag fått bestämma helt och hållet här hemma
så hade Novalie fortfarande sovit i våran säng hela nätterna hehe.
Tycker ju det är jätte mysigt!            ♥


Någon som vet när man kan börja vänja barnet vid eget rum och säng,
eller är det någon som gjort detta med sitt barn,
eller hur tänker ni göra???


Ge gärna TIPS =)







Kommentarer
Postat av: Tessan

Coolt med svart naglar! HAHA :D

Det är svårt det där när man ska börja vänja barnen i sin egen säng och i sitt eget rum, men jag tror att ni kommer fixa det väldigt bra! Novalie är ju så duktig. Hon klarar säkert det :) Det är lätt att man som förälder drar lite för det. Man vill ju självklart ha dom hos sig när man sover bara för att det är så mysigt, men nån gång måste man bryta mönstret tyvärr! Jag har precis börjat lägga Alicia i sin säng efter att hon legat brevid oss om nätterna, det var skit svårt i början, jag vaknade liksom hela tiden och tittade till henne. Men nu känner jag mig säker och mer trygg när hon ligger där! Nu tycker jag att det bara är skönt att jag kan ligga lite hur som helst i sängen utan att behöva oroa mig att hon sover brevid mig :)

Pröva med att få henne att sova där på dagarna om ni inte redan har provat det förstås för då borde det ju funka lika bra på nätterna också :)

Men hur ni än gör så blir det ändå bra i slutändan!



Puss och Kram

2009-11-10 @ 23:34:47
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Freija har sovit i eget rum sen hon var ungefär 1 år. Det har gått jätte bra hela tiden.

2009-11-11 @ 00:01:48
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: novalies mormor Lia

Du kan väl prova att flytta in den nya sängen till ert sovrum så hon kan vänja sig att sova i den. Kram mamma.

2009-11-11 @ 08:16:14
Postat av: Anna och Colin

Hej där :-)



Va mysigt att få vara hemma med sitt barn och bara mysa :-).



Jag vande Colin vid eget rumt när han var drygt 15 mån...så lite mer än ett år :-).

Han sover bättre och längre ;-)...hehe.



Hoppas allt e bra med er?

Kraaam från oss

2009-11-11 @ 08:20:25
URL: http://bitchfromhell.blogg.se/
Postat av: Therese-mamma till Alicia

HAHAHA! Sorry för den låååånga kommentaren :D



Kram

2009-11-11 @ 16:25:46
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Dina

Max brukade få somna i våran säng, eftersom han var van, när han hade somnat så bar jag över honom till hans säng. Jag gjorde så med dem andra också. I början vaknade dem mitt i natten el mot morgonen och kom in. Sen blev dom ju så stora att det gick att lura dem att somna med orden, vaknar du får du komma in, i början kom dem, men sen slutade dom med det med!

2009-11-11 @ 22:57:44
URL: http://dinasblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0