Riskgrupp???????

Kom nyss på att Novalie kanske är i riskgruppen angående svininfluensan.
Eller rättare sagt, jag pratade med mamma nyss i tele och då nämnde hon något om blåsljud i hjärtat,
och hon hade pratat med vårdguiden och dom sa att det kanske var så att dom med blåsljud är i riskgruppen.
Så nu väntar jag på att vårdcentralen ska ringa upp så jag kan få svar på om Novalie är i riskgruppen eller inte.
Och om hon är det så är även min lillebror det också, eftersom han också har blåsljud i hjärtat!

Usch jag är så jävla nojjig när det gäller den här skit äckel svininfluensan.
Fan också!!!!!!!!!

Aja som sagt, det finns inte så mycket att göra åt detta utan bara se till att ha en god hygien och inte springa runt överallt då risken finns att man blir smittad!


Nu ringde dom upp från vårdcentralen och dom hänvisade mig till bvc eller våran barnläkare.
Så nu får jag vänta på att våran bvc tant ska ringa upp!

Nej nu ska jag dricka kaffe och sitta och oroa mig fram tills dess!




Kommentarer
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Jag ska nog vaccinera mig själv men inte Freija. Det är ju ett flertal barn som har hamnat i koma av vaccinet. Visst de behöver ju inte betyda att just mitt barn gör det men jag vill absolut inte riskera något. Dessutom går hon ju inte på dagis heller, så det finns nog inte sååå stor risk att hon skulle bli smittad. Sen vill inte P att vi ska vaccinera henne heller, han ska inte heller vaccinera sig, men om jag gör det så vet jag iallafall att jag har gjort vad jag kan göra.

2009-11-12 @ 13:19:48
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0