barn-modeller

Ett stort NEJ!!!

Sitter just nu och kollar på Tyra Bank Show och det handlar om föräldrar som kan låta sina barn göra "plastikoperationer", "nakenscener", förstora läpparna ,.,. och barnen är mellan 4 och 7 år.
Det är helt sjukt.
Dom gjorde en massa "tester" på barnens föräldrar för att se om dom lämnade barnen själva i rummet med "pruducenterna" och så,
men dom flesta föräldrarna hade lite vett iaf att inte göra det,
men dom kunde fortfarande gå med på att ändra sina barn för att bli finare/bättre
så dom kunde passa in i rollerna för att tjäna pengar.

Jag är verkligen helt EMOT barn-modellandet.
Jag skulle inte ens kunna låta mitt barn vara Lindex modell m.m. nu.
För Novalie är alldeles för liten och har inget att säga till om.
Nu ska hon bara få vara ett barn och leka, äta, gråta och skrika.
Och sen lära sig alla sina framsteg...
Inte springa runt på en massa "Castings" och modella framför en kamer.
NO WAY...

Nu när jag ändå är igång så tycker jag att det är fel att tex pierca sina barn i öronen också.
För där har dom heller inget att säga till om nu när dom är så små.
Har fått många förfrågningar om jag ska ta hål i Novalies öron... ALDRIG.
Det får hon göra den dagen då hon kommer fram till mig och säger: - Mamma jag vill ha hål i öronen.
Då kan jag godkänna det, men nu finns det inte ens en tanke på det...
Varför utsätta sitt barn för något som dom inte ens är medvetna om???
Bara för att vi föräldrar tycker det är gulligt och fint m.m.
Ett barn är ett barn och låt detta barn få vara "naturlig" så länge hon/han kan...


Vad tycker ni om barn-modeller?
Och om att pierca sina barn när dom är jätte små?



KOM NU IGÅG ATT DETTA ÄR VAD JAG TYCKER!
OCH JAG RESPEKTERAR OM NI ANDRA TYCKER TVÄRTEMOT...


Kommentarer
Postat av: Caroline.

Jag tog hål i öronen när jag var 3½ för att jag ville det själv : )

2009-05-17 @ 10:43:10
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Men de gjorde sviiin ont ; D Det var jag inte riktigt beredd på i den åldern.



Finns ju dom som tar hål i öronen på barnen när de inte ens kan gå. HELT SJUKT!

2009-05-17 @ 11:02:20
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Tessan

Tycker det är helt sjukt det finns föräldrar som vill ändra sina barn och göra dom till modeller för att dom ska kunna tjäna pengar på det!

Skulle aldrig heller kunna tänka tanken på att mitt barn ska vara modell. Barn ska få vara barn som du säger, det är ju det dom är födda till att vara!



Helt sinnessjukt är det!

Hoppas allt är bra annars?

Kram

2009-05-17 @ 12:36:54
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Tessan

Usch då.. :/ inge roligt!

Hoppas ni är på förbättringsvägen snart..

Jodå, allt är bara bra med oss. :)

Det är superfint väder! :)



Kram

2009-05-17 @ 12:56:53
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: veronika

Jag tycker faktiskt inte att det är fel att ta hål i öronen på bebisar, kanske låter ytligt men men alla får ha sina åsikter. Dessutom tycker jag inte att det är något fel i att sina barn är modeller så länge det är en rolig grej och inte barnet far illa. Det är en viss skillnad på att modella och modella.

2009-05-17 @ 13:46:53
URL: http://veronikanordberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hehehe aa visst är han klockren xD

2009-05-17 @ 14:15:33
URL: http://biizz.blogg.se/
Postat av: veronika

Ja gumman det har vi pratat om =D och vad vet jag när jag själv har barn så kanske jag ändrar uppfattning.

2009-05-17 @ 18:21:10
URL: http://veronikanordberg.blogg.se/
Postat av: Dina

Om barnmodeller tycker jag inte.

Hål i öronen gjorde jag på min dotter när hon var 1 år. Det går fort och dom har ingen aning om vad som hänt.

2009-05-17 @ 19:43:57
URL: http://dinasblogg.bloggagratis.se
Postat av: jannie

Min dotter, 7 år, vill gärna stå modell, hon tycker det är riktigt roligt. Det gäller att välja rätt jobb samt att barnet alltid får bestämma om de vill eller inte. Sen så går ju det hon tjänar till henne själv. Hon har tex fått en egen ponny. Pengarna sparas i en fond till henne, så när hon blir äldre kan hon ta både körkort, köpa bil och lägenhet samt förmodligen slippa ev studieskulder. Eftersom hon älskar att fotas så ser jag det som en möjlighet för henne, men så klar hon är 7 år och bestämd så jag kan vara säker på vad hon vill. hon gör heller inga utmanande eller hemska saker. Det behöver inte vara fel för alla men det ska ju inte gå till överdrift.

2009-08-10 @ 14:06:40
Postat av: Aisha

I Libanon där jag kommer i från är det lite av tradition att ta hål i öronen redan när flickorna är små, ca 1 år. Tycker man ska respektera kulturella skillnader och inte hoppa på och uttrycka ord som "sjukt" vad gäller traditionella harmlösa handlingar.

2009-08-21 @ 09:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0