Ska man behöva vara rädd???

Läste min grannes blogg igår om att det var en massa poliser och piketbussar bakom vårat hus och att dom gick runt med ficklampa och leta mot skogsdungen... Har ingen aning om vad som har hänt, men det lär man ju få veta på tisdag då Nacka Värmdö posten kommer.

Nu har det fan hänt en massa saker sen vi flyttade hit, och jag har blivit nojjig!
Ligger vaken i sängen och lyssnar till små ljud och skrämmer upp mig själv, har bestämt nu att jag ska låsa polislåset hedanefter varje gång vi ska lägga oss för natten!

Jg önskar verkligen att man hade bra med pengar så man kunde köpa sig något eget på ett annat ställe. det är för centralt här. Alltså jag trivs verklige och jag älskar våran lägenhet men jag måt inte bra när saker händer här runt omkring!

Tänkte skriva upp vad som hänt här nära oss sen vi flyttade hit!

♣Oktober 2008 - någon har tänt på en bil precis vid vändplanen vid oss.

♣December 2008 - Någon blir jagad av 2 andra, den som vart jagad hoppade in på våran grannes balkong.
(det var verkligen helt underligt, för vi var ute på balkongen när det hände och vifattade inte så mkt, men men)

♣Janurai 2009 - Det är bråk i lägenheten snett mitt emot oss, en kille kastar ut möbler, tv, dator, hakar loss fönstrena och kastar ut dom också. Han knivhugger även mannen som bor i lägenheten. Det var världens polispatrull här utanför. Det var precis som i en action film. Helt Sjukt!

♣Februari 2009 - En polisbil åker precis utanför vårat sovrumsfönster med sirener på, stannar en liten bit bort. vet ej vad som hade hänt, men obehagligt är det.

♣Mars 2009 - Läser i grannens blogg om att det står en massa polisbilar strax bakom vårat hus och går runt med ficklampor och letar sig ut mod skogsdungen!

Har jag rätt och vara rädd eller?!?!?!?!

Usch, skönt och åka ifrån över helgen så man bara kan få njuta lite, istället för att lugga hemma och vara orolig!

Nehe snart är Veronika här, vi ska äta lunch tillsammans!


hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Celina

Hey! Kan tänka mig att det var på grund av denna händelse: http://www.nvp.se/Nacka/Saltsjo-Boo/Dansbana-brann-i-Orminge

Tiden stämmer nämligen in exakt.. Då kändes det helt plötsligt bättre, antagligen bara Orminges getho-fjortis-ungar som varit i farten..

2009-03-06 @ 13:25:47
URL: http://raow.blogg.se/
Postat av: Dina

Äh.du har inget att vara rädd för, det handlar ju inte om dig/er. Dessutom, det är väl tryggare att bo där du har folk runt om dig, än i ett hus där ingen hör dig...?

2009-03-06 @ 15:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0