Vilken JÄVLA dag

Ska börja med att berätta hur våran dag EGENTLIGEN skulle ha sett ut...

Vi skulle först åka till min morfar uppe på henriksdalsberget,
för att sedan åka till min svärmor i fiskis och fika,
sen vidare till värmdö för att hälsa på min morbror och co...

Vi åker motorvägen på väg till henriksdalsberget,
när vi ser något ligga på vägen.
När vi kommer närmare så ser vi att det är en kratta på motorvägen,
och krattan är gjord av stål,
min mamma försöker vejja så gått det går,
men det är ju inte så lätt när man åker på en motorväg med en massa andra bilar.
Så hon åker på denna stål kratta,
som punkterar högra framdäcket.
Det vart en jädra smäll.
Hon fortsätter åka en bit men har nu börjat sakta ner.
Vid henriksdal så känner hon att bilen börjar dra åt höger.
Vi kan inte fortsätta och är tvungna att stanna.
När vi väl kommer ut från bilen så är hela högra framdäcket punkterat
och bilen är riktigt plåtskadad där fram.

Så våran dag såg ut så här istället.

Först väntar vi 1 timme på bergningsbilen,
han byter till reservdäcket s att vi kan åka till Volvo
för att anmäla skadan,
för att sedan åka till polisen i nacka strand och anmäla allt där.
Detta hände vid 11 tiden och vid halv 4 så är vi framme hos min svärmor.
Vi tog oss en fika, men vi alla var helt slut efter dagens händelse.
Riktigt läskigt var det.

Nu är vi alla hemma iaf och välbeållna ; )
Svärmor kom även över på middag
och sen kom morbror P och co hit och tog en kvällsfika.

Så det har verkligen vart fullt upp idag fast inte som planerat.

Nu sitter jag och kollar på säsongens sista DHW.
Riktigt bra är det också ; )

Får se om jag träffar Sussie imorgon,
det var ju riktigt länge sen vi sågs!

Aja så har iaf våran dag sett ut.

Hoppas eran har vart bättre =)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vilken dag! Förstår att det måste ha varit jobbigt.

Kan inte ha varit så kul och kört på den där :/

Hoppas ni iaf fick en lyckad dag! :)



Kram

2009-06-17 @ 12:47:57
URL: http://youremyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0