Svaren från frågestunden =)

Hur bor du och din P
Hyres- eller bostadsrätt?
Vi bor i en hyresrätt

Planerade ni Novalie eller kom det som en glad överaskning?
Hon kom som en glad överraskning,
men vi var fullt medvetna om att vi kunde bli gravida.

Har ni tänkt skaffa flera barn snart eller vill ni vänta
så ni får uppleva dom första åren själva med Novalie?
Jag börjar jobba nu 1 september igen,
så vi tänkte vänta lite så vi får uppleva dom första åren med henne,
men sen blir det mer barn =)

hur länge har du bloggat?
Jag började blogga i februari 2008

Vilka bloggar läser du?
Oj alldeles för många känns det som.
Men iaf alla som jag har länkat på min blogg plus några till

vad är en intressant blogg för dig ?
Jag tycker om att läsa bloggar som handlar om deras vardag.
Allt från barn till skola till mode och skvaller ; )

är det dina ungar? sjukt söta isåfall =)
Antar att du menar bilderna på min header.
Ungar?! Det är min dotter Novalie!

Hur känns det att vara en ung mamma?
Ung och ung, känner mig inte speciellt ung.
Vet inte vad skillnaden är att känna något för sitt barn vare sig man är ung eller gammal.
Men det känns sjukt bra och jag älskar henne mer än något!

Vad gjorde du innan du fick din sötnos?
Jaaa, knappt så man kommer ihåg haha.
Jag var ju nykär och levde mitt liv på ett rosa moln med min älskling hehe.
Sen jobbade jag också.

Har du tänkt lämna Stockholm för att testa resten av Sverige någon gång?
Usch nej tack, är uppvuxen i sthlm,
men mina föräldrar flyttade till sörmland när jag var 15 och där bodde jag i ca 5 år.
Men jag sa det till min mamma,
att så fort jag har tagit studenten så flyttar jag tillbaka till sthlm och sagt och gjort.
STOCKHOLM I MITT ♥

Hur gammal är du ?
Jag är född 1987 så jag är 22 år!

va är ditt fullständiga namn ?
Emma Madelen Emilia Pelosio
Kärt barn har många namn ; )

favorit mat ?
Då är det pasta, helt klart!
Men thaimat är ju en god favorit också!

hur kom ni på det underbara namnet Novalie ?
Jag satt och slumpade runt namn på internet och läste högt för min kille
och när jag sa namnet Novalie så sa han att det ville han ha

När fick hon smaka på saker förutom mjölk för första gången ?
Första smakportionen var nog när hon var 4 månader gammal.
Det var nån pure, tror det var plommon ; )

hur många mammakilon gick du upp resp.ner efter graviditeten?
Sammanlagt gick jag upp ca 10 kg och efter
1 vecka hade jag gått ner alla 10 kg plus 1 kg till ; )

kommer du me på tisdag till moa?
Har fått info om att det är på onsdag och ja det gör jag nog =)

Hur lång tid tog din förlossning och hur tycker du att det gick.
Mitt vatten gick 22:15 lördag kväll.
Åkte in men vart hemskickad igen efter lite prover och att vänta på att värkarna skulle sätta igång.
Söndag morgon klockan 06:00 åkte vi in igen för då var det olidligt.
Och Novalie föddes 16:01
Så förlossningen tog ca 10 timmar men krystningsarbetet var 31 min långt/kort.
Jag tycker att min förlossning var bra och skulle lätt kunna göra om det.

hade du bedövning eller körde du utan??
Jag fick lustgas, men fick panik av den.
Så EDA fick jag men den hade typ slutat verka ett tag innan jag skulle börja krysta!

Har du haft analsex ?
Nej tack, anser att analen är enkelriktade haha!

Har du varit gravid innan du fick din dotter ?
Nej det har jag inte.

Vad gillar du i sängen ?
Mina kuddar haha ; )

Hur ofta har du och din kille sex ?
tillräckligt så att både jag och min partner är nöjda =)

Har du några piercinga/ tatueringar ?
I öronen har jag nu, har haft i tungan också men har tagit ut den.
Sen har jag 3 tatueringar och fler kommer =)

Vad jobbar du med ?
Jag jobbar med psykisktfunktionshindrade

Är du aldrig uppe på Henkan nått ? Ser dig aldrig :)
Njae inte ofta, men var faktiskt där i förra veckan =)

Favoritfilmen ?
Oj har så många bra filmer, men jag föredrar verklighetsbaserade eller komedier !



Det här var ju en rolig frågestund!
Kul med många frågor och hoppas ni är nöjda med svaren =)!

Kommentarer
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Ja, vad är oddsen på det liksom :)

2009-07-06 @ 22:00:07
URL: http://carolinefrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0