Choklad Biskvier

Har precis duschat och känner mig pigg igen!
Så det är lika bra jag lägger in receptet och bilderna så kanske jag blir trött efter det ; )



CHOKLAD BISKVIER

Ingredienser:
♦400g mandelmassa
♦2 äggvitor
♦100g smör/margarin
♦1 ½ dl florsocker
♦1 äggula
♦2 tsk kakao
♦150g mörk blockchoklad



Vispa äggvitorna till löst skum.
Blanda dom med mandelmassan till en smidig deg.
Klicka ut dom på bakplåtspapper med hjälp av 2 skedar.
Platta till dom lite.
Grädda i mitten av ungen ca 10-15 minuter i 200 grader!



Biskvierna lossnar lätt om du drar pappret med kakorna från plåten och skäljer den med kallt vatten.
Lägg sedan tillbaka pappret på den fuktiga plåten och ta loss kakorna.
Under tiden biskvierna var i ungen så förberedde jag smörkrämen.
Man ska låta biskvierna kallna lite innan man brer på smörkrämen.



Rör mjukt margarin med florsocker, äggula och kakao till en smidig smörkräm.
Dred den lite toppig på undersidan av de kalla bottnarna.
Ställ kakorna i kylen så att smörkrämen blir riktigt kall.


bryt sönder chokladen i en skål.
Ställ den i sjudande vatten tills chokladen smälter.
Eller smält i micron ½-1 minut.



Doppa biskvierna i chokladen och låt dom stelna.


VOILA!!! Så blir dom sen!
Ser kanske inte så himla fint ut men riktigt gott var det iaf ; )








Förresten, måste ju bara berätta att när jag var nere i affären idag så såg jag att dom sålde frysta kräftor för 49,90:-
Var ju bara tvungen att tjuvstarta lite, så jag köpte mig ett paket och åt upp alla HELT själv!
Riktigt gott var det för det priset ; )




Kommentarer
Postat av: Caroline - Snart tvåbarnsmamma.

Fyyy faan vad gott med kräftor! Ska nog köpa den till helgen : ) MUMS!

2009-07-29 @ 10:20:15
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0