Barn i koppel?!

Intressant ämne.....

Hoppas ni läser igenom detta och kommer med era tankar och tycken!!!


När jag och Karro var på skansen med barnen så såg vi något riktigt hemskt.
Ett barn i KOPPEL!
eller koppel låter v'ä lite väl dumt men det var ju en sele runt barnets bröst och sen ett rep som mamman höll i.
Inte nog med att det redan såg hemst ut,
mamman var riktigt hemsk också.
Men vi kom fram till att hon antagligen var styvmamma till barnet efter som att hon sa så här till sin kille:
- Är det inte du så är det dina jävla ungar!
Sen skrek hon på barnet att han fick skylla sig själv att han inte lyssnade,
- Så då får du ha den här selen för fan,  du får skylla dig själv att du inte lyssnar! var hennes ord!
Hon var ritkigt hemskt.
Barnet ville åt alla håll men hon höll honom hårt.
Efter en liten stund så ser vi hur hon sätter fast "kopplet" på barnvagnen,
barnet tror antagligen att han äntligen är "fri" så han tar sats och börjar springa.
Men eftersom fallet nu inte var så, så tog ju "kopplet" slut och han föll till marken ganska så hårt.
Nä usch det var ritkigt hemskt att se.
Hon var hemsk och selen på ungen var också hemsk....
Skulle ALDRIG sätta en sele - "koppel" på Novalie,
vare sig hon var vild eller inte.
Man får väl hålla koll på barnet när man är på "stora" ställen istället.
Men den här morsan var väl för lat för att springa efter barnet...


En riktig DISS för sele på barn - som ser ut som KOPPEL!!!



Kommentarer
Postat av: Therese- mamma i augusti

Määä, fy fan vad hemskt!

Den stackars lilla pojken kan inte ha det lätt med den där hemska "styvmamman". usch! Såna människor borde inte finnas, men tyvärr så finns dom ändå!

ush, skulle aldrig heller sätta "sele/koppel" på min unge. Man skaffar ju inte barn för att ha dom i koppel liksom. Vissa människor är inte lämpliga som föräldrar alltså!

Usch, hemskt att såna människor existerar!



Kram

2009-07-18 @ 23:54:27
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Lillis

Ähhh, jag tycker det e en bra ide med koppel...

Bättre än att ungen springer bort i folkmassan som barn brukar. Sen behöver man juh inte bete sig som den där kärringen. Men jag tycker koppel e bra..

Å att dra folk över en kant å säga att man inte e bra som förälder e juh bara bevis på mognad...

2009-07-19 @ 14:49:32
URL: http://ahlinarnas.blogg.se/
Postat av: S

Första gången jag såg koppel tänkte jag ne usch och fy vi har vell inga djur?! Men samtidigt använder jag ju selen i vagnen så inte Jason klättrar ner. De är ju samma princip sak? Men jag vet att jag aldrig kommer använda ett när han Går/springer själv iaf.

"Koppel" blir en diss från mig, förutom de som används sittandes i vagnen.

2009-07-19 @ 17:04:22
URL: http://sabinaa.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C

Jag tycker ingenting om frågan.. Man får använda det om man vill och strunta i det om man vill.

"kopplet" är ju till för att kunna hålla koll. Att gå över en parkering och använda en sån skulle jag verkligen inte reagera på.. vissa barn bara springer och har sig.. Då är det bättre att ha dem i kopplet och slippa bli påkörda etc.

2009-07-19 @ 18:51:38
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Jonna

Min brors tjej berättade förut att hon var vild när hon var liten så hennes föräldrar fick ha koppel på henne.. Men jag tror inte att jag kommer ha det på Adrian när han blir större..

2009-07-19 @ 19:33:03
URL: http://enlitenbebis.blogg.se/
Postat av: linaoTilda

Den jäveln som ens tycker att det är okej att ta en promenad med sin unge i koppel är seriöst sjuk i huvudet. Är man så jävla självupptagen att man inte kan hålla koll på ungar i en folkmassa så ska man inte utsätta barnen för det heller. att tänka är en sak, men att handla en annan. Och barn man tycker är svåra att hålla koll på kan i så fall sitta i vagn.. och är de för stora för det, då har man misslyckats rejält som förälder. Jag menar Emilia är 6 år gammal och har aldrig haft koppel på sig... Mathilda är 20 mån och vet exakt vad som gäller bland folk, sköter man sig inte så får man sitta i vagnen.. vilket hon inte vill. och är något farligt, typ bilar, moppar, djur eller fara av annat slag vet hon mycket väl var min hand är...



Och säga att ja men om man skulle va vid nå berg med vatten nedanför, ja tappar du kontrollen lätt.. sätt på ungen flytväst.... samma sak vid en brygga.. i bilen, bälte, i trappor, håll barnet i handen mm mm...



Nej du... jag skaffa inga barn för att ha kontroll.. jag ville bara uppleva känslan att ha hjärtat springandes runt mina ben... utan koppel...

Och det får jag uppleva varje dag.. och jag bara älskar det!



koppel MY ASS!!! Och jo... sätter man koppel på barn så är man en lat, självupptagen misslyckad och skitdålig förälder!!!!

2009-07-19 @ 21:40:18
URL: http://linaotilda.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Jag skulle personligen aldrig ha det på mina barn men sen om någon annan väljer att ha det dömmer jag inte ut denne för att vara en dålig förälder. Alla har väl sina "anledningar".

2009-07-20 @ 12:36:00
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Här var folk bara positiva till sele på barnen.

http://www.familjeliv.se/Forum-3-28/m45725087.html

2009-07-20 @ 19:47:44
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Det är ju andras tankar och tycken om det hela.

2009-07-20 @ 21:28:11
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0