Ångesten börjar komma sakta men säkert!

Nu är det så här.
tror inte att jag har nämnt det i bloggen ännu,
men på lördag så ska vi på en dagskryssning.
Jag & Patrik, Veronika & Magnus, Therese och fredrik.
Jag ser verkligen fram emot det,
men det känns jobbigt att lämna ifrån mig Novalie i så många timmar.
Tänk om något skulle hända,?!
då är jag 12 timmar bort liksom.
Det är ju som sagt bara en dagskryssning och jag VET att det kommer att går bra,
hon är ju trots allt 9 månader snart.
men det känns konstigt ändå,
har ju inte lämnat bort henne i så många timmar förut.
Det längsta är ca 7 timmar.
Då hon var hemma hos sin farmor i Fiskis,
medans jag var hemma och storstädade.
Och det kändes bara hur skönt som helst.
men det kna ju vara för att jag visste att skulle det vara nått eller att Novalie vart jätte grinig så skulle Pia komma och lämna henne igen. Men Novalie var hur glad som helst och hade det jätte bra.

Pia kommer iaf hit redan på fredagen och sover över till lördagen,
eftersom vi åker så pass tidigt...
Jag hoppas att jag kommer att kunna åka iväg och ha det trevligt.
Det är ju inte kul om jag förljer med och inte kan slappna av.
Blir ju inget trevligt sällskap då ju...

Men jag vet att det kommer att gå bra.
Novalie trivs så bra med sin farmor.
och dom ska ju vara här hemma hos oss,
då kanske det känns bättre för Novalie också.


Någon annan som lämnat bort sitt barn ett tag?
Hur gick det?
hur gammal var hon/han?
vad gjorde ni?
kunde ni slappna av?

tacksam för svar!



Btw, imrogon kommer min mamma och co hem från Finland.
Så då dyker dom upp här tidigt på morgonen innan dom åker vidare hemmåt.
Dom sa att dom hade presenter till Novalie =)
Så imorgon blir det att gå upp tidigt...

Sen kommer min kära granne Karro och Mathilda över också =)
Och Sussie och Theo =)

Blir en lekdag hemma hos Emma ;)
hehe

Kommentarer
Postat av: Nicole - mamma till C

Chloe har varit med sin mormor & morfar och en annan gång med sin farmor. De längsta vi var borta från henne då var drygt 12 timmar.

2009-07-09 @ 21:37:57
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Lillis

Jag kan bara säga suck :)

2009-07-10 @ 09:40:03
URL: http://ahlinarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0