vilat

I ca 40 minuter.
Sen lät inte min kära dotter mig få vila mer.
Sitter nu vid datorn med en kopp kaffe och har kollat in lite dagis till Novalie.
Usch va svårt det är, men jag har 2 favoriter iaf.

Jaha, riktigt tråkigt väder ute, blött och blåsigt.
Har inte vart utanför dörren idag.

Imorgon jobbar älsklingen bara till 12,
så funderar starkt på och försöka ligga kvar i sängen och
vila med Novalie om hon tillåter det fram tills han kommer hem.

För en liten stund sedan så hade jag Novalie på mage i sängen,
tänkte att hon kanske kan börja lära sig och vända sig till rygg.
Men icke, hon blir rasande av att ligga på mage, vad ska man göra?
Ni som har barn och läser min blogg,
hur gjorde ni och hur gamla var era, då dom kunde vända sig?
Och när kommer dom härliga skratten från henne?
Just nu gapar hon bara stort när hon skrattar, men inget ljud.
Längtar tills man ser något framsteg,
känns som att det står stilla just nu.
Eller i och för sig så har hon börjat hitta sin röst genom
att skrika jätte högt och sen bli tyst, det e väldigt roligt.


Hoppas och väntar på svar nu från er som vet hur era små gjorde...



  
              Novalie på BB                                  Novalie 3 månader


Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Freijas glädjetjut skrämmer varenda bebis! ; ) Freija skrattade första gången med ljud när hon var runt 5 månader. Du kan kika på videon i min blogg, skickar med en länk. När hon rullade från mage till rygg... oj de minns jag inte men de finns säkert skrivet i bloggen nånstan... i kategorin "Freija"



http://freijasmamma.blogg.se/2008/september/freija-skrattar.html#comment

2009-01-24 @ 20:35:33
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mina killar vände sig av sig själva när dom var runt 4 månader. Du behöver inget göra utan det kommer av sig själv =)

2009-01-24 @ 21:27:18
Postat av: S

Jason va väldig tidig med att vända sig till rygg från mage. Har en film på mob då han bara va 6 veckor, så fort han hamna på mage rulla han till ryggen:P Men Rygg till mage dröjde länge. De är bara nu på senaste månaden.

Skrattet kom inte heller så tidigt, inte de där "riktiga" skrattet som han har nu, kommer inte heller ihåg exakt men de mesta står nog i bloggen.



Alla utvecklas olika, men jag tror de där med att ligga på mage blir en vane sak. Jason tyckte heller inte om att ligga på mage. Men vi "övade" korta stunder varje dag. Nu kan han ligga längre, men de är fortfarande inte en favorit. Tycker inte om ryggen heller för den delen:P Bäras är bäst:P Haha!

2009-01-24 @ 22:33:43
URL: http://sabinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0