mitt kaffe och jag!

Ja nu sitter man här igen framför "dumburken" med en kopp kaffe och läser alla andras bloggar.
Vad är det vettiga i att läsa bloggar egentligen?
Nyfiken på andras liv? brist på annat?
Aja svaret e nog olika från person till person.
För min del är det nog bådadera.

Och varför jag skriver blogg är nog för att jag tycker om att dela min vardag med dom som är intresserade.
Så läs och njut ni som brukar läsa min blogg =)

Igår började jag skriva en ersättningslista för Novalie,
för att jag ska kunna hålla koll på hur mycket hon får i sig per dygn.
Så här såg gårdagens ut:




07:00 - Gjorde iordning 200ml
              Lämnade 35ml
              Åt sammanlagt 165ml

11:10 - Gjorde iordning 180ml
              Lämnade 20ml
              Åt sammanlagt 160ml

14:24 - Gjorde iordning 180ml
              Lämnade 0ml
              Åt sammanlagt 180ml

18:10 - Gjord iordning 180ml
              Lämnade 0ml
              Åt sammanlagt 180ml

22:00 - Gjorde iordning 200ml
              Lämnade 0ml
              Åt sammanlagt 200ml

03:50 - Gjorde iordning 200ml
              Lämnade 0ml
              Åt sammanlagt 200ml




Alltså fick hon i sig 1085ml på ett helt dygn igår

Sen började jag om imorse klockan 8 på en ny lista.
Nu är jag ju nyfiken om det är såhär det ska se ut med en bebis som äter ersättning.

Carro, om du läser detta, hur åt Freija vid 3 månaders ålder.
Förstår om du inte kommer ihåg men hoppas på ett litet svar iaf =)

Nog om detta nu,
idag har jag och Novalie inte planerat nått speciellt.
En gammal granne till mig från henriksdalsberget som heter Therese
kanske kommer över på en fika idag,
vi får se om hon hör av sig!

Ne nu ska jag läsa mina favvo bloggar och dricka mitt kaffe

Hörs senare ♦

Mammas lilla knubbis ♥

Kommentarer
Postat av: Jonna

Såg att du skrivit upp hur mycket Novalie äter under en hel dag och jag tycker det ser bra ut, ungefär så mycket ger jag adrian och han vägde sist 6170 gram och var 60,5 lång..



Men sen så har vi ett litet kräkbarn som spyr upp kanske 40 ml ifall man ger 200 ml..



Adrian använder 62 men får väl börja om någon vecka med 68..

Rulla från mage till rygg kunde han för kanske 5 veckor sedan..

Såg att du skrev att hon inte har skrattat på riktigt än, det kommer =)

Adrian har redan gjort det, speciellt när han får öva på att stå, han skrattar när han gör det..



Kram

2009-01-26 @ 09:26:03
URL: http://enlitenbebis.blogg.se/
Postat av: Jonna

Vi får väl bestämma någon dag =)

Kanske få med Rebecca och dom andra, har ju inte träffat dom på snart 1 år..

Kram

2009-01-26 @ 09:27:35
URL: http://enlitenbebis.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Freija var en glupsk 3 månaders bebis och åt såfort hon fick chansen, men ungefär var tredje timme, blev det krubb : ) Oftast så var hon väldigt noga med att vakna precis när det gått tre timmar och då skulle ersättningen vara klar ; ) Jäklar i min lilla låda om den inte var det.



Hur många ML de var det minns jag inte men jag tror att de var runt 180 åt gången... ska kolla om jag har anteckningar någonstans : )

2009-01-26 @ 09:41:59
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Therese

Hann verkligen inte med nån fika idag... Vi får ta det en annan dag. Kanske i slutet av veckan? Kram

2009-01-26 @ 19:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0