mormor kommer på fika

Pratade med min mormor i telefon för ett tag sen,
hon skulle bara sola på jobbet sen skulle hon komma över på en fika.
Det känns skönt o ha henne i sthlm igen, nu e hon nära oss =)

Novalie ligger nu och vilar, hon har vart en riktig gnäll unge idag.
Den började med att jag skulle ge henne mat, det ville hon inte ha.
Utan hon spottade ut ersättningen och skulle hålla på med allt annat.
Sen försökte jag leka med henne, då nöp hon mig jätte hårt i kinden,
och samtidigt så ler hon jätte stort.
Det kändes precis som att hon var medveten om vad hon gjorde och att hon var arg på mig haha.
Efter det så tänkte jag att det kanske blir bättre om vi går ut på en promenad så hon får lite frisk luft.
Hon börjar skrika när jag ska klä på henne och fortsätter skrika 10 minuter till fast vi kommit ut och börjat promenera.
Tillslut slutar hon skrika och somnar, då passade jag på och gå förbi konsum och handla hem lite.
Väl hemma så vaknar hon direkt, och vill komma upp från vagnen.
Tar upp henne, klär av henne ytterkläderna och då sätter hon igång igen och gnäller.
Jag försöker leka med henne, få henne och somna m.m. men ingenting funkar.
Tillslut så la jag hennes filt lite över ansiktet och nappen i munnen och gick runt med henne i lägenheten,
då somnar hon.
Lät henne sova ett tag i min famn innan jag la ner henne i våran säng.
Nu har hon sovit i snart 1 timme.
Skönt ska jag be och få tala om.


♥Mammas lilla terrorist ♥

Nu njuter jag iaf av mitt kalla kaffe som jag hade bryggt för ett bra tag sen och läser bloggar!


/// Mamman som dricker kallt kaffe ; )

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Sånt där humör är Tuvalie ofta på, gnällig och ingenting funkar. Man får typ psykbryt i huvudet då ;)

2009-02-09 @ 15:58:42
URL: http://emmelih.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

De där med filten är världens bästa knep! Har allid fungerad på Freija. Påtal om att nypas och sånt Freija är hemsk ibland hon nyps i hela ansiktet och drar i håret, näsan... allt! och inte är det några små snälla tag hon drar hon är hur stark som helst. Sem brukar hon klappa med hela armen och handen också det är mer bank, bank, på mammmas huvud!



Hoppas allt är bra med er : )

2009-02-10 @ 08:54:58
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0