Julklappar till BARN!!!

Nu är det inte många dagar kvar tills vi åker till min älskade mamma i Malmköping.
Jag längtar något fruktansvärt tills dess.
Saknar min älskade familj där nere ♥
Och självklart saknar vi världens bästa morbror (jani) och morfar (jukka) också!!!!!!!!!!!!



Sist jag firade jul tillsammans med min familj (rätta mig om jag har fel mamma)
men det var julen 2006.
Då jag och mitt X precis hade kommit hem från Thailand.
Vi kom hem dagen innan julafton och sen firade jag jul i värmdö med familjen.



2007 firade jag lite hemma hos min morfar med min morbror
och sen på kvällen åkte jag hem till min älskade Patrik
och firade med hans familj och 2008 firades lite här hemma i
orminge sen på eftermiddagen firade vi tillsammans med Patriks familj igen!



Men som sagt, detta år firar jag äntligen med min älskade
familj i Malmköping och jag VET att det kommer bli super mysigt.
jag bara längtar tills dagen innan julafton då vi ska klä granen
tillsammans och sen blir det säkert uppesittarkväll med Bingolotto...
Sen kommer man ligga i sängen och försöka sova men
vara som ett barn som bara längtar till JULAFTON.
Fast detta år längtar jag inte för min egen skull (eller lite kanske hehe)
men mest för Novalie.



För detta år förstår hon mer än vad hon gjorde förra året
då hon bara var 2 små ynka månader!
Hon får nog en hel del julklappar detta år och det ska bli så kul
och se när hon öppnar dom och leker med allt hon fått =)
Gud va jag längtar!
Sen ska hon retas lite med sin mormor och göra lite
repor i parkett golvet med sin nya julklapp
som hon kommer få utav mig och Patrik haha.
Så Mamma det är bara att börja förbereda dig ; )




Förresten har tänkt på en sak.
När det gäller barn och julklappar så känner man som
förälder att man gärna vill skämma bort sitt älskade barn och
ge dom allt man kan
(eller jag gör det iaf).
Men i längden är det inte alls bra.
För hur blir det sen då barnet tror att hon/han får allt som den pekar på?!
Jag har lite ångest eller kanske inte ångest men jag hittar
liksom inget bra ord på det jag menar,
men jag känner att vi
(jag och Patrik) har köpt alldeles för
mycket julklappar till Novalie detta år.
Och egentligen så förstår hon ju inte riktigt allt ännu,
så detta är ju inget hon kommer att komma ihåg.
Så därför funderar jag på om man skulle göra så med Novalie
att from nästa år så får hon lika många julklappar
(utav mig och Patrik)
som hon är i år.
Alltså 2 juklappar nästa år för att hon är 2 år och sen blir det 3, 4, 5 osv...
tills den dagen då hon verkligen kan prata för sig själv och säga
vad hon egentligen önskar sig!
Jag undrar om det kanske skulle vara bra?!
eller är det någon som har något bättre förslag?
Skulle vara kul och se hur andra tycker och tänker kring
detta om barn och jul och julklappar m.m.
SÅ LÄMNA GÄRNA EN KOMMENTAR OM VAD DU TYCKER!


Kommentarer
Postat av: Emmelist

det är en bra egenskap hörru :D



allt bra denna kväll då?

2009-12-17 @ 23:11:58
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Therese-Alicias mamma

Jag tycker det är en rätt så bra idé med att köpa så många julklappar efter åldern. :)

Det skadar aldrig att prova på!



Hoppas Novalie har kryat på sig?

Kram från oss!

2009-12-17 @ 23:25:56
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Celina

Haha, om jag och Stefan skulle göra så skulle det betyda att Julia får 0 julklappar i år.. Jag skämmer nog bort henne aldelles för mycket då. Kan tänka mig att jag köpt saker till henne för ca 2000. (Och nej, såå smart är jag inte, hon kan ju knapt hålla i en skallra själv, men jag kan ju bara inte låta bli!) Om jag inte hade hejdat mig så hade det blivit ännu mer julklappar, och sen får vi sitta där och öppna allt.. Det kommer bli.. konstigt?

2009-12-17 @ 23:32:35
URL: http://raow.blogg.se/
Postat av: Emmelist

jo det blir nog samma här. ska försöka dra i säng min karl :P

2009-12-17 @ 23:43:54
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: vesna.blogg.se

2009-12-18 @ 07:47:16
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: vesna.blogg.se

Godmorgon!! Helg snart! :D

2009-12-18 @ 07:47:20
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: carro

Jag köper det Mathilda behöver på julafton, alltså typ, byter ut kritor, målarböcker, lite kläder, och någon leksak. Men sen så vet jag ju också att hon får ett berg av julklappar av släkten, hennes mormor håller nog inte in med julklappar, likaså min farmor och farfar, mina fastrar hennes mormor.. vi sätter en prislapp på deras julklappar, båda barnens, i år får de julklappar för 1200 tex.. och vill ena ha ngot dyrare, ja då blir det mindre julklappar helt enkelt :P

2009-12-18 @ 07:49:06
URL: http://wheniwasblinde.blogspot.com
Postat av: novalies mormor Lia

Ja du Emma!! vi längtar också efter er. måndag är ju snart då hämtar jag er. Parketten har redan repor så det gör inget om det blir fel. kram mamma.

2009-12-18 @ 09:43:49
Postat av: Therese-Alicias mamma

Åh vad skönt att Novalie mår bättre nu :)

KRAM

2009-12-18 @ 09:48:24
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: carro

Jo, men varför ska man inte kunna skämma bort på julafton? egentligen.. Jag menar det är jul och födelsedag en gång om året.. varför ska man inte kunna lägga ner pengar, jag menar saker som barnen behöver är ju jul ett skitbra tillfälle att köpa, som kritor, julböcker, lite kläder, byta ut lite leksaker.. nää.. emma, man ska inte hämma barns utveckling, se det som en god gräning, leksaker har en lärande effekt och en utveckling :) hahaha... och passa på nu när hon inte är särskilt krävande.. jag menar snart kommer det önskemål om lee jeans och chanel parfym.. ;)

2009-12-18 @ 09:51:28
URL: http://wheniwasblinde.blogspot.com
Postat av: Emmelist

jo det gjorde vi :D allt bra med dig idag då?

2009-12-18 @ 09:52:46
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: carro

äh, det är skitsvårt... fast d är lättare med två barn där, vi kan ju sätta ett pris på vardera barn... bestäm ett antal.. det behöver inte vara grejer för 200 kr styck, typ två dyra och resten smågrejer, som lera, lego, kritor.. ja you name it.. små böcker.. säg typ 10 julklappar varav två dyra, resten lite annat, kanske sånt som du vill att hon ska ha, nya påslakan? kläder? haha ja du fattar..

2009-12-18 @ 09:54:55
URL: http://wheniwasblinde.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag tänker såhär att hon har ju faktiskt inte pekat på alla de där julklapparna ni vill ge. Bortskämd är man inte för att man får mycket saker utan för att man får just de sakerna man vill ha precis när man vill ha dem. Så tycker jag iallafall. Ni ger henne det ni känner för helt enkelt och alla blir glada. Kul ju! Sen när hon börjar be om saker så får ni ju bestämma DÅ vad som känns bra/rätt/lagom föe er. Så tänker vi göra iallafall.

2009-12-18 @ 15:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0