Shit vilken dag!

Alltså jag har verkligen sån otur så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Tänkte försöka mig på att skriva ner hur min och Novalies dag har sett ut...

Åkte in till stan 09:00.
Fikade på mormors jobb,
gick runt på stan en stund,
käkade lunch tillsammans och sen började allt jobbigt.
Vi kom till Gallerian där jag köpte en ny mobil hos en 3 säljare.
Jag sa att jag bara ville ha mobilen och så tog jag ett abonnemang till.
Men jag kommer inte använda det abonnemanget utan
ville låsa upp mobilen så jag kunde sätta in mitt tele 2 kort i den.
Han säger till mig att jag kan låsa upp den på en vanlig affär t.ex expert...
Köper mobilen,
går till expert och dom kan inte göra det.
Går vidare till mormors jobb och ringer runt lite.
INGEN ville låsa upp denna mobil,
3 sa att jag inte kunde låsa upp den först bindningstiden
har gått ut och det är alltså 24 månader tills dess.
Jag ringer upp den här killen som jag köpte mobilen av och förklarar läget,
då säger han att 3 säger bara så för att dom vill tjäna pengar
och dom vill att jag ska använda deras abonnemang
(kom nu ihåg att denna kille jobbar för 3)
 men iaf så han säger att jag kan åka till hans polar i Barkaby och han kan låsa upp mobilen åt mig.
Pratar med min morbror i tele för att se om han orkar köra oss dit,
självklart säger han, men kom och möt mig på götgatan.
Sagt och gjort....
Men då ringer killen från 3 igen och säger att hans kompis
inte jobbar idag men att han skulle försöka få tag på honom
senare idag så jag skulle vara tvungen att vänta tills hans kompis började jobba igen.
Jag vart ganska irriterad så jag och min morbor kollade upp en butik som tydligen kunde låsa upp mobiler.
Hittar en runt Stureplan,
 åker dit och han säger att han kan låsa upp den här och nu och det kostar 299:-
YES tänkte jag ÄNTLIGEN...
Så han sätter igång,
ser lite bekymrad ut och säger
- Oj du har tyvärr fått oturen med dig att få just en sån mobil som man inte kan låsa upp,
det är 1 av 20 som det blir så på.
Så mitt alternativ var att gå till en 3 butik och säga att jag ville byta min telefon till en likadan fast en annan.
Åker till en runt Stureplan,
dom har inte den färgen jag ville ha,
åker till en annan,
dom hade inte heller min färg...
Åkte till sist till Gallerian igen där killen som sålde mobilen till mig jobbade.
Han hade som tur var några likadana till.
Han fixade allt och jag fick en ny.
Åkte sen därefter tillbaka till killen som skulle låsa upp mobilen...
Väl där så fixade han äntligen allt =)
Men nu var klockan så pass mycket så min morbror inte skulle hinna släppa av mig hemma.
Så jag fick följa med ända ut till Gustavsberg och ta bussen hem därifrån.
var hemma strax innan 19:00.
Fattar ni vilken jävla dag....
10 timmar i stan med en massa knas bara!
Jag trodde jag skulle bli tokig!

Men nu har jag iaf min mobil och glad är jag över det =)

 

Sony Ericsson T707 ClamShell




Nu är jag nöjd men helt slut i hela kroppen!

Kommentarer
Postat av: Dina

Du gör det inte lätt för dig heller.

Själv hade jag åkt tillbaks och tryckt ner mobilen i halsen på killen som jag köpt den ifrån.

2009-08-27 @ 23:03:31
URL: http://dinasblogg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0