Ålands Veckan

Nu kommer en liten "resume" av våran lilla semester på åland.

Lördag
Resan gick bra hit.
2 timmar tog det med Eckerö Linjen.
Vi åt lunch på båten och spelade och shoppade lite.
När vi kom fram till huset så valde vi sovrum och började packa upp.
Måste ju bara nämna att vi hade ett 5 stjärnigt hus ; )
Man var iaf ganska så trött efter resan,
så det vart lite middag, sen pilkastning och sen sova.

   
Söndag
Vaknade tidigt på söndag morgon eftersom man gick och la sig så tidigt kvällen innan.
Jag, Patrik, Malin och Novalie var iprincip ute hela dagen.
Vi tog långa promenader, badade och kollade runt hur det såg ut här.
Jag och Patrik skulle även ut på en liten tur med rodd båten.
Vi satte oss i båten och började ro ut lite.
Sen märkte vi att det blåste på ganska ordentligt så jag fick panik medans Patrik försökte ro tillbaka,
(men tyvärr krävs det kvinnor till allt) så jag började ro tillbaka och det gick lite bättre i alla fall.
Fast jag måste erkänna att Patrik skrattade så mycket åt mig eftersom jag var hysterisk,
så därför gick det inge bra för honom att ro.
Men vi kom in levande till land tillslut.
Sen vart det middag, lite sällskapsspel och så läste jag lite bok. Sen var denna dag slut.
Novalie tredje tand hade kommit ut denna dag också.
Höger framtand i överkäken =)

   
Måndag
Denna morgon var lite segare för mig, vaknade ganska tidigt men gick och la mig igen efter frukosten.
Patrik och Novalie väckte mig igen runt 10 tiden.
Sen vart det lite pilkastning och så läste jag min bok medans Novalie lekte med sina fastrar.
Lite senare på förmiddagen så åkte vi alla iväg till Mariehamn.
Gick runt där och shoppade lite.
Jag köpte min favorit parfym från Yves Rocher - Vaniljdoft, grym som bara den.
Sen promenerade vi längst hamnen och hittade en liten udde med några djur på.
Väl hemma i huset vart det en sen men god middag.
Sen lite gott att dricka och pilkastning och sen sova.

   
Tisdag
Sovmorgon vart det denna dag.
vaknade pigg och glad runt 10:00.
Åt frukost, drack kaffe och körde lite pilkastning ( man lär ju vara proffs på pilkastning efter den här veckan).
Sen bytte vi alla om till badkläder och tog bilen till ett ställe som hette Käringsund.
Där badade vi och låg och stekte på berget.
Det var så pass lång grunt där så man kunde gå över till en liten Ö och bada och sola.
Efter det vart det Pizza.
Det är skit dyrt på Åland, min Hawaii kostade 90:- och min mat och Patriks mat + dricka till gick på 250:-.
Aja Pizzan var iaf skit god.
Sen kom vi hem, duschade och tog det bara lugnt resten av kvällen.

   
Onsdag
Novalie och jag går upp runt 7 tiden.
Vi leker en stund sen vaknar farfar och börjar leka med Novaliemedans jag njuter av min kopp kaffe och tittar på nyhetsmorgon.
Sen när Malin och Patrik vaknade så gick vi alla på en morgon promenad.
Tidig eftermiddag åkte vi alla in till Mariehamn igen för att shoppa lite.
Jag kom tillbaka med lite kläder till Novalie, nagellack till mig m.m.
Jag har fått för mig att jag vill ha fina och långa naglar,
eller inte för långa för det är bara äckligt,
men lagom iaf.
Jag köpte även senaste nummret av SOLO tidningen och jag måste få gnälla lite igen på hur dyrt det är med Euro.
Tidningen skulle kosta 44,50:- svenska kronor,
men eftersom man måste gå efter Euro här på Åland så kostade den 58:-. Helt Sjukt!
Aja väl tillbaka till huset så bastade vi lite, fixade mina naglar =) , läste en massa och i slutet av kvällen satt jag, Patrik och Malin och snackade lite skit och sen gick vi och la oss.

   
Torsdag
Denna dag skulle jag få min sovmorgon.
Men Patrik kom in och väckte mig strax efter 8.
Han var rädd och Novalie grät.
Novalie hade tydligen fått tag i en snusdosa som hade öppnats.
När Patrik såg henne så var hon tydligen brunt i munnen.
Han kollade igenom hennes mun för att se om hon hade någon snus i munnen, men det hade hon inte.
Men han visste inte om hon hade lyckats svälja någon eller inte.
Jag pratade med förgiftningscentralen och dom sa att vi skulle avvakta,
för om Novalie hade fått i sig en snus så skulle hon få lite olika symptom inom 4-6 timmar,
men hon har inte haft nå symptom idag alls så antagligen svalde hon ingen snus som tur var.
Efter allt detta så gick jag och Novalie och vilade en stund.
Senare så åkte vi alla till Degersand och badade.
Gud va fint det var där.
Sen bjöd svärfar oss på lunch och sen åkte vi tillbaka till huset.
Senare på eftermiddagen så badade vi Novalie i diskhon.
Jätte kul tyckte hon att det var och plaskade ut vatten över HELA köket =)
På kvällen vart det grillning och sen bok/tidnings läsning.
   
Fredag
Denna dag bestod av en liten "tjej dag".
Alla åkte iväg till stan förutom jag och Malin.
Vi var kvar i huset.
Vi bastade, rakade benen, fixade naglarna, gick ut och satte oss i solen och pratade en massa tjejsnack.
Jätte mysigt var det.
Sen vart det lasagne till middag, läste ganska mycket och sen god natt.
Vi ville att dagen skulle gå snabbt eftersom vi hade hemlängtan!

   
Lördag
Nu är dagen kommen.
Idag kommer vi hem!
En massa shopping på båten på väg tillbaka till Sverige.
Väl hemma vart det att packa upp det mesta och bara njuta av vårat älskade hem ♥


Självklart måste jag unna mig själv någonting också ; )


 
                        Vardagsrummet

 
                           Köket

 
                            Hall 1

 
          Badrummet + Bastun


Hall 2

 
                      Sovrum 1
     Mitt & Patrik & Novalies sovrum


     Sovrum 2
Petter & Emelys sovrum

   
                    Huset - Bak + Fram sida


Ja det vart ett långt inlägg!
Men nu är det äntligen upplagt på bloggen =)



Kommentarer
Postat av: Therese- snart mamma<3

Vad mysigt ni verkar ha haft det :)

supermysigt hus ju!

Är det sånt hus man kan hyra när man åker ner till Åland? För då ska jag minsann lägga det på minnet.

Kram

2009-08-17 @ 14:35:25
URL: http://youremyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0