ung förälder, spelar det någon roll???

För någon dag sedan fick jag denna kommentar  : - Hur är det att vara mamma när man är så ung? :) Eller alltså det tar väl rätt mkt kraft? Fast förstår att det kan vara värt det ändå..

Läste igenom kommentaren och tänkte lite,
vad är det egentligen som tar så mycket kraft som man kanske inte orkar med som ung,
men skulle orka med om man var äldre?
Svaret på det är ju INGEN!
det spelar väl ingen roll om man är ung eller gammal,
det kommer ju alltid att ta lika mycket kraft, ELLER???

Sen så kan ju JAG tycka att är man ung förälder så orkar man ju mer,
som lekar m.m än om man är äldre,
eller visst det beror ju på hur mycket äldre.
Men som man brukar säga unga orkar mer.
Och det tror jag på.

Jaha nu e ju frågan, vad tycker ni läsare om unga/äldre föräldrar?!
Skriv och motivera!



Bild lånad av Google!


Kommentarer
Postat av: Lillis

Det kanske e en liten skillnad i ork, men kolla tex Malou-stella som va pur ung, hon orkar juh ingenting. Då skulle juh en 90 åring orka mera... När man ska skaffa barn ska man vetaa att det tar tid och energi.. Men i slutändan e det värt allt Skratt, svett å tårar...



Kram

2009-04-09 @ 22:08:41
URL: http://ahlinarnas.blogg.se/
Postat av: Celina

Jag tycker helt klart att det är bättre att vara "ung förälder". Det är väl därför jag valt att få barn ung också :) En 35åring förlorar 15 år med sitt barn jämfört med mig som får barn som 20 åring.. Men samtidigt tycker jag inte att man ska skaffa barn då man inte har rätt ekonomi, jobb, bostad osv..

2009-04-10 @ 10:44:35
URL: http://raow.blogg.se/
Postat av: S

Ung eller gammal spelar nog ingen roll. En mamma och pappa har ingen ålder, så länge man vill så orkar man och orken kommer med kärleken. För kärleken till ens barn är ju obeskrivlig. Inte sant?

Alltid kul och se vad andra tycker och det här ämnet kommer ofta upp och de finns alltid olika åsikter.

2009-04-10 @ 19:47:04
URL: http://sabinaa.blogg.se/
Postat av: monica o baby felice - Tonårsliv

bilden på en ung mamma där . Alla hennes bilder blev snodda från en tjej förut och gjordes till en "ung mamma blogg" som var falsk och blev jätte stor . Så de var runt 10.000 läsare och blev super besvikna när de fick reda på de.

2009-04-10 @ 21:32:07
URL: http://moncans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0