Ledsen!

Var på BVC idag och Novalie är nu 67 cm lånhg och väger 8120g.
Hon växer på bra =)

Sen fick vi vänta en liten stund innan vi skulle på läkarbesöket.
Väl inne så gjorde hon lite tester med en blå och gul kloss och allt såg jätte bra ut.
Men när hon lyssnade på hjärtat så frågade hon mig om jag visste att Novalie hade blåsljud på hjärtat,
ja- jo dom nämnde det på BB men att det skulle gå bort, samma med första läkarbesöket, hon sa att det inte va någon fara, så inte har jag tänkt mer på det.

Men nu sa iaf den här kvinnliga läkaren att oftast när man tror att man hör något blåsljud i hjärtat så brukar dom kalla på översta läkaren för att se om det är så eller inte, men hon sa att hon hörde det så pass tydligt så vi skulle få en remiss till SÖS.

Jag var cool lugn hela tiden tills hon fråga om jag var orolig, då kom det!
Jag började gråta och sa att det är klart att jag är OROLIG...
Hon skulle iaf meddela dom att jag var orolig så man kunde få remissen så snart som möjligt!
Man ska tydligen göra ultraljud på hennes hjärta för att se hur allt står till!

jag har pratat nu med en massa och dom säger att jag inte ska oroa mig och att det inte är farligt,
men hallå... det är ju mitt barn, klart jag blir orolig, jag vill ju att allt ska vara bra med henne!!!!!

♥Jag älskar ju Novalie mer än allt på denna jord, klart jag är orolig över min lilla prinsessa ♥


Aja nu har jag fått skriva av mig lite!


Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Caroline.

Men gud så läskigt! Men det är nog ingen fara. Håller tummarna för er. Lill tjejen är nog kry som en nötkärna ska ni se. Läkare är duktiga på att svamla också. Kram på er.

2009-04-21 @ 17:03:24
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Jag förstår de, kan bara tänka mig själv hur orolig jag hade blivit. Men de kommer gå så bra, det där Hoppas ni får tid till sös fort så ni får det överstökat.

2009-04-21 @ 17:08:10
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Therese

Gumman då, förstår att det känns jätte jobbigt...

Hoppas du får remissen snart!



Puss

2009-04-21 @ 19:33:15
URL: http://thereselundgren82.blogg.se/
Postat av: Lillis

Prata av dig me morsan... Jeanette hade oxå blåsljud, så hon vet det mesta om de där.. Kram å lycka till..

2009-04-21 @ 19:49:13
URL: http://ahlinarnas.blogg.se/
Postat av: Lillis

Har fått det ifrån att de får inte säga det pga att det blitt så många fel när de gör ett vanligt ultra vilket gör att det lett till många sura miner och bråk, plus att vår barnmorska sa det EMMA

2009-04-21 @ 19:59:52
URL: http://ahlinarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0