Förlossningsberättelse

Idag blir min älskling Novalie 1 Vecka gammal : )

Nu kommer det iaf en liten förlossningsberättelse för er som är intresserade; )

Lördag - 22:15 Patrik och jag ligger i soffan och kollar på tv,
plötsligt så känner jag ett slags "klick" och känner att det vart lite blött.
Springer in på toa för att kolla efter,
då det kommer ännu mer.
Förstod att det var vattnet som hade gått.
Jag börjar gråta och vet inte vad jag ska göra,
ringer iaf min morbror P och berättar och han säger:
-Har du ringt förlossningen?
- aha ska man göra det, vart mitt svar haha.
Vart glad igen men var fortfarande jätte nervös.
Ringde förlossningen och jag fick åka in.
Dom tog lite prover och kollade så att det verkligen var vattnet som hade gått,
jag hade inte sammandragningar eller någonting.
Vart hemskickad med två tabletter smärtstillande ifall jag skulle få ont.

Söndag - Var hemma igen strax efter 00:30.
Väl hemma så började jag känna av lite smärta,
den vart bara värre och värre och jag kunde inte sova.
Stonkade runt i lägenheten med Patrik i hälarna som inte visste vad han skulle göra (Stackarn).
Runt 04:15 va det riktigt jobbigt,
jag ringde in till förlossningen igen och försökte prata så gott det gick,
nu var det faktiskt på G så jag fick åka in igen.
Svärmor hämtade upp oss och vi var inne vid förlossningen igen vid 05:55.
Vid 06:45 kopplar dom en skalp på hennes huvud eftersom Ctg var lite svårtolkad.
Vid den här tidpunkten var jag riktigt smärtpåverkad.
Försöker mig på lustgas men får panik av den.
Så jag ber om EDA.
Vid 07:55 kopplar dom in EDA och det känns mycket bättre när den började värka.
08:40 var jag öppen 6 cm mina värkar var ganska glesa så dom pratade om att sätta dropp så det skulle sätta lite fart, men dom väntade ett tag till.
Vid 10:30 var jag öppen 8 cm och nu hade jag dropp också.
Öppen 9 cm klockan 11:50.
Strax innan 15:00 så fick jag sätta mig på "pallen" för att lillens huvud skulle åka ner lite.
Satt där en stund med Patrik bakom mig.
Klockan 15:30 känner jag att något känns konstigt,
jag mår illa och då säger dom att det är dags att börja krysta.
Lägger mig i sängen igen och sätter igång.
Klockan 16:01 föds världens sötaste flicka.
Äntligen har Patriks och min dotter kommit till världen.
2008-10-19 oförglömligt datum!

Vill tacka Patrik, svärmor och min mamma för att dom var så underbara under min förlossning!
Älskar er jätte mycket!

Sådär. Nu vart det en liten uppdatering iaf!
Nu ska jag gå och mysa med min familj <3

Och tack igen för alla fina kommentarer ; )


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken söt dotter! :)

2008-10-26 @ 13:28:13
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Åh så mysigt! Verkligen jätte grattis återigen.

2008-10-26 @ 16:07:45
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Marina

Så söt liten flicka! :)

2008-10-27 @ 10:41:54
URL: http://marinaberglund.blogg.se/
Postat av: Sanna

Världens sötaste lilla Novalie :D Grattis ännu en gång och va skönt att förlossningen gick bra :D

2008-10-27 @ 10:42:51
Postat av: Marina

Svar: Visst kan jag göra det, skicka de nya bilderna till min mail så fixar jag det! :)



Hoppas att ni får ha en bra dag tillsammams! :)

2008-10-28 @ 08:51:52
URL: http://marinaberglund.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Hej! Hur är det med er och lilla sötnosen?

2008-10-29 @ 08:23:07
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Du är utmanad ; )

2008-10-29 @ 18:45:22
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Sara.

gu vilken söt bebis:) kolla gärna in min blogg:)

2008-10-29 @ 18:48:59
URL: http://gaddii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejhopp ha en fin kväll! :)

2008-10-29 @ 18:51:07
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0